torsdag 22 januari 2009

"Nära döden upplevelse

Idag när jag slutade jobbet hämtade jag alla 6 hundarna och gav mej av 5 km i skogen för att lämna hem Legolas och Morris. Som ni förstår så var det full fart på hundarna hela tiden. Kommer hem till Lina maten står på bordet, vilken tur man har, sätter mej och äter och tar ett glas vin eftersom jag har fredagskänning idag. Jobbar nämligen lördag söndag. När vi ätit färdigt så börjar hundarna röra på sej och tycka att det är deras tur. Vad ser jag då? Jo, en Maya som är rödfärgad på halsen. Jag reser mej och tittar, HON HAR ETT STORT HÅL I HALSEN.

Oj oj oj det kunde gått illa. Det blev veterinären nästa. 4 stygn.


































5 kommentarer:

  1. Stackars lilla Maya... Vilken tur i oturen att det inte var värre! Skoj att du har skaffat en blogspot blogg =) Då kanske det kommer uppdateras ofta här nu? Alltid roligt att höra och se vad som händer :)Kramar från oss på Nota´s Crew

    SvaraRadera
  2. ska bara kolla om det funkar, vet inte vad jag pysslade med för en stund sen.

    SvaraRadera
  3. Stackars liten...du får pyssla om henne extra mycket. Hoppas du snart har lite "roligare" nyheter!!

    SvaraRadera
  4. Oj! Vilket hål, hoppas hon mår bra. Och du med,ha en trevlig fredag :) Från Sara med Miki (syster med Nokia och Våga)

    SvaraRadera
  5. Usch. Fast antagligen hade hon tur. Såg hemska bilder på en ung vorstehtik som sprungit i skogen och fått en pinne rakt in mellan revbenen. Hon dog av skadorna...

    SvaraRadera