torsdag 3 juli 2014

50+ gnäll

Ja inte vet jag men livet kan väl inte vara slut för att man fyllt 50? Nu har jag haft problem med hälsenorna sen i augusti ont i nacken sen januari och det blir bara värre. Idag var jag till läkare och frågade efter nya reservdelar men hon hade inga. Skit, sa jag.
Ja inte är det lätt att hjälpa mig med hälsenorna när det är vila som gäller. Sju hundar i huset som alla vill ha sitt och en kropp som vill ha sitt då är det inte lätt att vila. Läkaren ger mig en chans och skriver remiss till ortopeden .
Nacken, ja den är ett kapitel för sig. Den låser sig om jag tittar snett en liten stund. Den gör ont mest hela nätterna, kan inte vända mig i sängen utan att vakna för att jag måste ha nacken med mig. Ja hon sätter mig på en pall ställer sig bakom mig och klämmer och känner och ber mig vrida hit och dit. Det slutar med att hon säger att hon tror att det är artros. Artros tänker jag då är det kört. Hon skickar mig på röntgen och dit gick jag och väntar nu på svar. Får säkert vänta några dagar veckor men den som väntar på nåt gott....
Jag kan nu förstå varför jag inte klarade Vätternrundan pga värk i nacken. Jag klarade 18 mil och det känns väl idag som ett super bra resultat men jag tänker inte ge upp.
Nu väntar vi valpar här i huset och det får jag glädja mig åt så får jag ta tag i den möjliga artrosen sen.
Ha de skönt och ta hand om din kropp.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar