onsdag 15 oktober 2014

Dag 4.
Lite rå kallt idag men vi ger inte upp för det. Nej då vi lyssnar på våra jaktledare när dom talar om var vi ska vara idag. 


 


 JAg hamnar på mitt vackraste pass där jag skulle sitta och meditera i solen ;) Idag finns ingen sol. Det blåser kallt men jag sätter mig bakom en stor stenhög som ska användas för att bygga bro över ån om det skulle behövas nån gång. Där sitter jag bra med brasa framför mig. Ja lite märker jag att det blåser för stundvis får jag all rök på mig, i både lungor och ögon.
 Det händer inte mycket hos mig men runt om mig händer både det ena och andra. En kalv ligger plötsligt och en skjuter på ko men missar och nästa försöker men missar. Det blir en lång dag för att undersöka att det verkligen missades så ingen älg är skadad någonstans. Inga skadade älgar i skogen konstaterades. Skönt för det tycker jag är väldigt jobbigt. Jag har haft en fin dag vid ett fint pass.
Ska väl erkänna att jag är ganska trött nu. Man blir det när man kliver upp kl 4.15 och sitter ute en hel dag i blåsten. Nu är det dags för sängen och en god natts sömn innan  morgondagens jakt börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar