söndag 10 januari 2016

13 dagar

13 dagar blir dom idag.
Det börjar hända saker. I går när jag satt vid frukostbordet hör jag hur nån av valparna plötsligt låter annorlunda den liksom försöker skälla :) Jag skyndade mig dit för att se vem det var men då hade dom redan kurat ihop sig och låg stilla och sov och det var ändå bara fyra steg bort.
I förrgår reste sig Bell Flower i lekställning, ni vet så där med frambenen ner ståendes med baken upp, och bajsade :) som sagt det händer saker.
Jag kan se att det börjar glimma lite i ögonspringorna så nu väntar jag med spänning på att dom ska öppna sina ögon och att öronpropparna ska lossna. Det är så härligt att se när hörseln kommer och dom börjar känna igen rösten och svansarna viftar när man pratar. Det brukar hända innan dom riktigt är medvetna om det. Det är så gulligt.

Idag får ni en bild på mamma Manda. Lite trött men en jätteduktig mamma. Hon lämnar inte valparna långa stunder och kommer någon in i rummet är hon där och lägger sig skyddande med sina små. Hon nästan föser ihop dom så nära som möjligt men hon har inte visat någon aggressivitet mot nån. Unga jämten Signe är lite avundsjuk tror jag så hon vill gärna vara med där inne och Manda bryr sig inte så mycket, Märta törs inte titta in i rummet en gång fast det är hon som är den snällaste av alla mot valparna men hon vet att det är Mandas valpar och att man ska respektera det. Mormor Maya vill nog hjälpa till eller ta över jag vet inte, gammelmormor Mira-Belle är mest nyfiken och den som Manda bryr sig minst om.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar