måndag 16 mars 2009

Jaha då är vi hemma från Enköping vinthundsutställingen.
Morris gick in som hund nr 2 tror jag det var. Han såg ut som en valp brevid dom andra juniorerna. Han behöver mycket tid som det verkar. Han skötte sig exemplariskt och fick en slät etta.
Sen var det Smirres tur. Ja han är ju vacker det vet vi, det var ju inte hans första utställning precis. Han placerade sig som reserv i ökl. Jättebra.
Sen var det lite väntan innan juniortikarna. Jag tog ut Maya och skulle värma upp henne. Hon var hemsk. Hon ville inte springa, hon konstrade och försökte ta sig ur kopplet. Jag tänkte att det var synd för hon är ju ganska snygg men vi kommer att åka ut med en tvåa. Det var det flera andra som gjort så det var väl i och för sig inget konstigt.
Då var det vår tur. Maya är inte svår att ställa så hon skötte sig, stod snyggt och stilla sen skulle vi springa och jag tänkte skit. Men hon sprang fin bedvid mig utan problem. Domarn, en engelsk dam, var jättetrevlig med hundarna och tog hänsyn även till fotografer:) Maya fick ett rött band. Så stod vi då där och väntade på placering. Det var 16 juniorer så domarn fick plocka ut några innan hon kunde placera. Jag har inte så mycket koll när jag står där inne, är väl mest nervös. Så kommer då domarn fram till oss och säger något som jag inte uppfattar. Va, säger jag och hon upprepar, ETTA!!!!!!!!!!!!!!!
Min Maya kom etta i juniorklassen med ck och jag, blödig som jag är, börjar grina. Det är ju inte klokt. Men det var jättekul. Hon placerade sig så småningom som reserv i bästa tikklassen. Det är storartat tycker jag för en junior på 10 månaer.
Mira-Belle däremot fick en slät etta. Hon var inte på humör jag vet inte riktigt vad som var fel. Men hon ville mest bara hem. Hon skötte sig i ringen det brukar hon göra men det fanns inget go i henne.

kram

Bild kommer

5 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till Mayas fina resultat! Trevligt med människor som kan visa känslor, även om man börjar grina, det gjorde jag när min första greyhoundtik blev champion på 80-talet. =)

    Hälsningar,
    Mai Fernqvist

    SvaraRadera
  2. Stort Gratis till gårdagen!
    Det var så mycket hundar & folk så man hann inte tala med hälften av dom man ville!

    Varma hälsninga Lisa Winder

    SvaraRadera
  3. Grattis stavas naturligtvis med 2 t:n........

    SvaraRadera
  4. Givetvist ett jättestort grattis till er också, hon är sååå fin eran lilla tik : )

    många kramar till både dig och Mona

    Janet

    SvaraRadera
  5. Å vad glad jag blev när jag läste hur bra det gick för er! STORT GRATTIS!!! Så j-la bra gjort av er hihi! Hoppas i kommer till Tånga med vovvarna så jag kan få träffa släktingarna live, träffade snyggigen Smirre förra året på Tånga Hed så det vore väl skoj om det blev ett stående årligt inslag? Kramar

    SvaraRadera