måndag 15 augusti 2011

JAG HAR GJORT DET!!!
SPRUNGIT HALVMARATHON i Malmö!!!!!
Åkte ner till Ystad med Anders en ganska vacker dag i alla fall här i Mora. När vi närmade oss skåne var det inte vackert längre. Vi åkte till Malmö dagen före loppet för att hämta nummer lapparna och titta på stan. Vi gick och fikade på ett torg, kommer inte ihåg vilket, men där fanns ett supersnyggt apotek. Det heter apoteket Lejonet. Där var alla gamla hyllor kvar både högt som lågt.




Lade oss ganska tidigt på fredagen sov gott, vaknade tidigt. Dags för gröt, efter gröt frukosten kröp vi ner mellan lakanen igen. Vaknade runt 9, gjorde lunch vid 11 och åkte till Malmö vid 12. Starten gick kl. 15.00. Det regnade när vi kom till Malmö men som tur var så slutade det innan start.



Ja då var vi iväg. Sprang nog lite fort i början men hittade snart mitt tempo. Gick långt över förväntan. Banan var riktigt bra förutom att den gick genom stan, gågatan. Jag tycker inte om när folk tittar på mig men det får man stå ut med. Vi sprang genom Pildamsparken, jättefin. Stora härliga träd och mycket gräsmatta, där kan jag tänka mig att gå och ströva och känna energin från träden. Jag fick lite energi nu också eftersom jag stannade lite och bara insöp energin från två jätteträd. Sen kom vi ut till kusten och den vackra bron, tyvärr hade vi den bakom ryggen men jag kunde väl inte låta bli att springa baklänges en bit för att få se den. Sista 4 km var en enda lång raksträcka kändes oändlig. När jag hade ca 300 m kvar kom Anders och mötte mig för att peppa mig in i mål. Det var tur för jag ville ge upp men han och några till hejade på så jag gav nästan allt. Jag kom i mål på tiden 2.34.00 helt otroligt om jag får säga det själv. Måste ju även skryta över sonen som sprang på otroliga 1.44.49. Grattis Anders det gjorde du bra.



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar