lördag 21 februari 2009

Nu är vasaloppet i gång. Folk överallt. Bilar så långt ögat kan nå. I vanliga fall tar det ca 4 min att åka in till centrum nu tar det nästan 1 timme. Men jag tycker det är härligt. Alla är glada , vänliga och hjälpsamma. Vi har fest veckan lång. Ja, nu har det ju blivit så stort detta vasalopp så festen håller väl på över en vecka. Från fredag den 20/2 till söndag den 1/3. Vasaloppsfesten slutar alltid med vad man förr kallade vasaloppsbal men som nu heter vasaloppsdansen.Då kommer dom, dom som åkt 9 mil på skidor och dansar hela kvällen. Det är helt galet att man orkar. Men kanske får man en riktig kick när man klarat detta styrkeprov. Själv har jag bara åkt tjejvasan som är 3 mil och då bröt jag svanskotan så det kommer nog aldrig mer att hända. Jag får ställa upp och heja efter spåret i stället. Det är också jättekul. Man står där och hejar på alla och tänk att dom hejar tillbaka hur trötta dom än är. Det verkar som dom är så glada för att få åka så hur trötta dom än är så ler dom.
HEJA ALLA VASALOPPSÅKARE, SNART ÄR DET BARA SPURTEN KVAR.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar