lördag 25 juli 2009

Jaha nu har vi varit i Vilsta i nästan 3 hela dagar. Vi åkte onsdag eftermiddag, installerade oss i stugan och somnade tidigt. Torsdag var det utställning för hanar. Vi hade Morris och Smirre med oss. Morris skötte sig exemplariskt i ringen. Vi var rädda för att han skulle leta efter mig och inte följa Mona, som är hans handler, men det var inga problem. Han vet att han ska vara med Mona i ringen och stod och rörde sig snyggt. Tyvärr blev han inte placerad men vad gör väl det han är ju underbar ändå. Det var tuffa dagar för honom. Han hade precis upptäckt vad en löptik är och då är det inte lätt när man ska vara tillsammans i 3 dagar väldigt nära dessutom. Det blev mycket burträning för honom, inte så dumt i och för sig. Han har ju inte varit med mer än ett par gånger. Smirre gick för första gången i championklass, jättekul, men tyvärr placerade han sig inte heller. På fredag var det dags för Maya. Hon kändes lite si så där, kanske var det löpet, kanske var det jag. Hon placerade sig 3:a med uk, superbra. Nu var det så att jag började känna att jag varit borta länge från valparna och Mona längtade efter sin Babsan, så vi beslöt att åka hem innan bästa tikklass. Det var tråkigt men ibland måste man prioritera.
Tack alla för tre jättetrevliga dagar och grattis Ullis, Del Khazaris kennel, till bästa tikvalp. Grattis till alla andra vinnare också. Väntar just nu på att resultaten skall komma ut på whippetforum.
kramar

1 kommentar:

  1. Hej! Ja visst var det roliga dagar i Vilsta men skönt att komma hem. Lycka till med valpkullen, jag ska följa den på bloggen!

    SvaraRadera