söndag 12 juli 2009

Maya är det nog bland det bästa som finns.
I går åkte vi till Alfta för att ställa ut henne. Hon löper för första gången och är lite hängig kan man väl säga. Det märks att hon känner sig lite konstig. När vi kom dit så var vädret så bra så struntade i tältet och körde "naket". Maya blev instängd i buren vilket hon absolut inte ville. Hon lyckades ta sig ut 2 gånger innan jag fick inne henne och dra igen. Väl där la hon sig men trivdes inte. När öppenklasshanarna började tog jag ut henne för lite uppvärmning och kisspaus. Hon är alltid snäll och gör som jag säger så hon travade på och ställde sig fint när vi tränade. Jag märkte att hon inte var på humör. Inne i ringen märktes det kanske inte lika mycket. Hon sprang fint stod stilla och uppförde sig så bra så hon vann juniorklassen, YES!
Sen blev det en ganska lång väntan på bästa tikklass. Men hon var med även där. Vi sprang runt, vi gick fram och tillbaka, vi sprang runt. Till slut hade domaren placerat 3 av 5. Det var Jag och Mia Westerlund kvar. Vi sprang några varv och gjorde vårt bästa men det blev så att vi fick gratta Mia till en första placering Maya blev BT2:a.
Nu har jag kommit på att hon avancerar för varje utställning. 4 officiella utställningar har hon. BT-R, BT-4, BT-3, BT-2. Nästa gång är det väl ganska rimligt att hon blir BT-1 eller vad tycker ni?
Kram

2 kommentarer:

  1. Det tycker vi oxå hade varit på sin plats, man ska inte svika ett vinnande recept ;-) Stort GRATTIS till lilltjejens framgångar!!!

    SvaraRadera
  2. Heja Maya! nästa gång tar ni nog både BT och BIR =)
    och Grattis Mona till kommande nytillskottet, det ska bli spännande att följa Babsan.

    SvaraRadera