onsdag 6 maj 2009

Hallo

Har hittat en dator, tillfälligt. Ska nog få igång min till veckan.

Har börjat kommit i ordning i nya huset. Hundarna verkar trivas rätt bra. Det finns underbara vägar att gå på och STORA åkrar att springa på.

I går var jag och Lina ute med hundarna då talade hon om att hon sett en hare dagen före. En hare? sa jag som aldrig sett hare här. Jag flyttade hit till Mora -81 och ingen hare. Vi gick en skogsväg med några sommarstugor där jag hade sett en katt tidigare. Jag varnade Lina och sa att vi nog skulle hålla hundarna lite nära oss när vi kom dit. Precis när jag sa det fick Lina syn på vad hon trodde var en katt. Vi kopplade hundarna och såg i samma minut att det var en hare. Oj det var en hare till. Hundarna fick syn på dom och Mira-Belle ställde sig på bakbenen och skrek rätt ut. Hon har ju aldrig sett en hare. Hur visste hon att det var en sån? Hon blev som galen det var riktigt härligt att se att ursprunget finns kvar, samtidigt var det så klart lite jobbigt också att veta att det finns hare och att hon kommer att ta den om hon kan.


I dag fyller valparna 1 år.

På lördag ska vi ha kalas. Alla utom en valp kommer. Ja så kommer ju inte Tyra då eftersom hon inte finns men hennes ägare kommer med deras nya whippet.


Mira-Belle hoppas på nya valpar snart.

1 kommentar:

  1. Spännande med flytten! Antar att du är trött som bara den, det brukar man bli av att flytta! Hoppas det kommer fler kort på nya huset sen *nyfiken* :) Håller tummarna för Mira-belle är dräktig! Å grattis till valparna på 1 årsdagen =)

    SvaraRadera