tisdag 26 maj 2009




VILKEN HELG!!!!!!!!!!


Det har tagit ett tag att smälta vår Morahelg. Grand Slam kan man väl kalla det för.


Det börjar med att vi åker till Österbybruk på fredagen i regn och rusk. Lördag vaknar vi till regnet. Nä, det kändes hopplöst. Vi åkte ialla fall in till utställningen men inte var det med någon större glädje. Vi lyckades få upp vårat nyinköpta tält med lite hjälp från Åsa Jensen och Jörgen Oinonen, tack. Det blev dags för Smirre att gå in i ringen. Jag var väl inte så intresserad det kändes som det var kört. När det var dags för konkurrens så gick jag väl dit och titta och ser Smirre vinna sin klass. Jättekul. Sen var det dags för bästa hane. Jag kommer inte i håg hur många det var i klassen men jag kommer ihåg att SMIRRE VANN!!!!!!!!!!
Han blev CHAMPION och BIM! Mona var allmänt förvirrad men det gör väl inget en sån gång.


Sen var det min tur. Där stod jag och Maya utan koppel för det hade Mona på Smirre. Till slut var det någon som förbarmade sig över oss och fick tag på vårat koppel så vi kunde gå in. Jag tror det var Jörgen, Tack. Det hade slutat att regna till vi skulle in solen lyste från en inte klarblå himmel men det blev varmt. Maya skötte sig exemplariskt. Hon vann sin klass med CK. Sen var det bara att vänta på bästa tikklass och det var ganska långt dit. Det var många tikar anmälda. Då var det i alla fall dags. Vi sprang vi stod vi blev lite nervösa. Hon blev 4:a bästa tik. Det var superbra hon är dock endast 12 månader.
Maya laddar

Söndagen kom och vi åkte in igen nu var det sol och varmt. Vi fick tälta ihop med Jörgen och Janet så vi slapp krångla upp vårat tält. Tack. Vi ställde bara Maya söndagen. Domaren började med att ge, som det kändes, hur många tvåor som helst. Jag började fundera på om jag skulle åka hem. Men så gör man ju inte. Det blev Mayas tur och vi gick in och vann klassen. Nu började jag få lite självförtroende. Det blev inte lika lång väntan idag. Vi gick in i bästa tikklass och ser hur domarn tackar flera som står efter oss. Sen var det bara jag och 4:a tikar kvar. Det var bara att springa och göra sitt bästa. MAYA BLEV 3:A BÄSTA TIK MED CERT!!!!!!!!!!


Vilken helg.


Tack alla för gratulationerna och alla kramar. Det är så kul att ställa ut i whippetringen för alla gläds med alla.

3 kommentarer:

  1. Grattis igen till Smirres championat och till Mayas cert!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Maya var ju min favvis av alla valparna kul att se att man hade lite rätt i alla fall! Och kul med Smirres championat grattis återigen!

    Annelie (sagoruna bloggen)

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken helg!!!! Hurra för Smirre, Maya och deras ägare =)

    SvaraRadera