torsdag 20 mars 2014


 Sen kväll 19/3efter lång väntan kom dom äntligen , Mandas valpar.
Tre stycken, två killar och en tjej. Lite dramatiskt blev det när jag plötsligt blev jättestressad av att inte första valpen kom ut. Manda krystade och krystade ingen kom. Efter lång tid ringde jag veterinären här i Mora som inte had tid för oss så hon bad mig ringa djursjukhuset i Falun 10 mil bort. Hon sa att jag måste skynda mig att ringa eftersom dom stängde så jag inte skulle behöva åka till Strömsholm som ligger 24 mil bort. Jag ringde och talade om mitt ärende. Jag fick några motfrågor och sen sa dom att så länge tiken mår bra så är det ingen fara. Manda mådde bra vi behövde inte åka nånstans. Efter det lugnande beskedet så satt jag mig ner och väntade. Tillslut kom det nästan en valp men den kom liksom inte ut så jag försökte mig på att kolla läget. Valpen låg inte i nån blåsa frambenen låg fel och jag var då på det klara med att valpen var död så jag gjorde allt tillsammans med Manda för att få ut den. Vi lyckades och valpen var vid liv, helt otroligt :)



 Sen kom två till inom rimlig tid och jag tog ut Manda för en liten rastning. Jag bäddade rent och övervägde om jag skulle bada henne men beslutade att vänta till morgonen kl var ju 2.00 så det var dags för både mig och Manda att sova en stund innan det var dags för arbetsdag.
första hanen som jag trodde var död visar sig nu vara full av liv.


kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar