torsdag 8 maj 2014

Plötsligt fick jag möjlighet att para Maya ytterligare en gång. Jag har sagt att det räcker med två kullar per tik men jag kan inte låta bli att låta henne få en till kull. Maya är min drottning, min första egenuppfödda whippet. Hon är en underbar hund som inte gör så mycket väsen av sig. Hon är inte som sin mor och dotter som gärna sitter i knä nej hon vill sitta själv. Hon har något speciellt över sig som jag har svårt att beskriva men jag bara litar på henne till hundra procent trots att hon bitit husse i tummen men han får skylla sig själv som lägger sig i när Maya vaktar valpar mot stora jämthundar. Maya har varit en duktig mor från början till slut och jag hoppas att hon är det även den här gången men varför skulle hon inte.
Blir du nyfiken på en valp efter Maya och Hobbe så hör av dig så får vi prata.

Betty Barkley Night and Day & Dog Power´s Chardonnay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar