torsdag 20 maj 2010

Manligt/kvinnligt.

Det här med manligt kvinnligt är alltid roligt och diskutera.
Lasse hävdar att vi kvinnor nästan alltid menar nåt annat än det vi säger eller tvärtom:)
Ni vet det där om mannen och kvinnan som är ute på semester, åker förbi ett fik och kvinnan säger "där har dom säkert gått kaffe" mannen svarar "ja" och fortsätter. Jag har väl inte riktigt hållt med om det här sättet att prata men nu har jag fått ge med mig.
På bröllopsdagens morgon satt vi några stycken på verandan till en av flyglarna vid slottet och åt frukost. En av oss var mitt treåriga barnbarn Tilja. En undebar tjej som vet vad hon vill. Hon drack O´Boy och åt en smörgås. Plötsligt börjar hon att kråma sig där hon satt och så sa hon att hon tyckte om ägg. Jaha sa vi tycker du om ägg. Jag tycker om ägg sa hon igen och la huvudet på sné. Plötsligt kom vi på att vad hon egentligen sa var att hon ville ha ett ägg men hon sa det lite försynt på kvinnors vis. Vad vi skrattade. Lasse satt ju förstås med och log. Nu hade han verkligen fått bevis för att vi aldrig pratar klartext.
Tänk att vara 3 år och redan så kvinnlig:))

kram

2 kommentarer:

  1. Fattar du vilket dilemma jag har hemma nudå med 3st såna kvinnor nu?
    Kram från svärsonen (Tilja & Livias pappa)

    SvaraRadera
  2. ok lite förståelse har jag:))

    SvaraRadera