lördag 3 oktober 2009



Fem hundar mår gott efter en kall morgonpromenad. Gick ganska långt uppför och nerför och tillslut vände vi tillbaka hemåt. Efter en liten stund upptäcker jag nåt i skogen. Det står någon i buskaget, alldeles stilla. Jag skyndar mig att koppla hundarna eftersom jag blir ganska rädd det är nämligen en av de farligaste sorter man kan träffa i skogen den här årstiden, jägare. Jag får lite kontakt med honom och frågar om han har nåt på gång men han skakar på huvudet. Jag talar om vilken väg jag tänkte ta och frågar om det är ok. Han nickar. Min väg hemåt går runt honom alltså precis på det område han förväntar sig att skjuta ett djur. Vi går vidare och jag släpper hundarna igen. När vi kommit nästan runt hör jag en hund som skäller, han har nog fått tag på ett byte. Jag fortsätter hemåt och när jag har ca 200 m kvar smäller det. Det kändes i hjärtat. Jag hoppas han träffade där han skulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar