torsdag 1 oktober 2009

Varit i Idre 2 dagar och när jag kommer hem är det kallt som f n här inne, den där pelletsbrännaren har slocknat. Det brukar inte vara några problem så jag fixar den och gör annat i väntan på lite värme. Men det händer inte så mycket så jag går väl ner igen då har den lagt av igen. Ja jag gör om proceduren men nu står jag kvar och det börjar, enligt mig, ryka lite mycket så jag stänger av och tar bort matningsröret eftersom jag är rädd att det går bakvägen. Det ryker nåt fruktansvärt och till slut får jag ingen luft och ser inget. Upptäcker i min iver att hitta felet att hela rummet är rökfyllt. Förstår att jag måste ta mig ut men kommer på att det är bra om jag öppnar fönstret först så röken kan ta vägen nånstans. Hittar en T-shirt att sätta för näsa och mun så jag kan andas någorlunda. Hela huset är rökfyllt efter en stund. Ja inte så att jag inte kan vistas där men ändå. Det gick fuktansvärt fort att fylla huset med röken. Nu måste jag väl tvätta allt och vädra i några dagar för att få bort lukten. Har väl inte sovit så där riktigt bra i natt. Varit upp några gånger och kollat så att allt stod rätt till. Nu är det i alla fall varmt i huset och jag och hundar mår bra.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar