fredag 12 oktober 2012

 Dag sex
Sista dagen



Som vanligt samlas vi klockan sju. I morse var jag trött det kändes att vi varit i gång några dagar. Man är ju inte van att vara ute i friska luften på det här sättet men det har varit skönt.
Äntligen efter 5 dagar kan jag sätta mig på stolen och bara titta på världen utan att känna stress. Det var skönt och ett av mina mål den här veckan.
7.40 var jag ute på mitt pass som är ett vackert pass där man kan sitta länge som ni ser.
Klockan 8.00 börjar hundförarna gå dom är fyra stycken idag. Det är ett stort område som ska gås igenom. Det kommer att ta tid men vad gör väl det när allt är så vackert.
Hoppsan klockan 8.40 börjar det plötlsigt snöa och det är inte dom små flingorna, nä dom är stora som dasslock:) Men det är ju också vackert fast känns lite tidigt kanske, vi har ju inte tagit upp båten än.



Ja det händer inte mycket verkar det som. Det är tyst på radion. Klockan 9.45 tar jag fram min frukost som består av turkisk yoghurt med lite lemon curd och bär av olika slag. Det är gott. Har ätit det hela veckan istället för smörgås. Känner mig lite nöjd med mig själv.













Tyst tyst tyst är det. Några fåglar flyger omkring men annars inget.

Småfrusna fötter


Ja när klockan var 13.20 avslutade vi årets älgjaktsvecka.
Vi samlas för lite korvgrillning och eftersnack. Nu har vi några kalvar kvar att skjuta så det blir att kliva upp i ottan och klä på sig alla kläder igen men inte förrän om två veckor:)
Min första älgjakt kan jag summera med ett ord: underbar.
Jaktlaget har varit underbara. Dom har tagit sig an oss på bästa sätt vi har aldrig behövt känna oss utanför. Nej vi var en i gänget direkt. Tack för det.
Ja dom har nog tagit hand om mig lite mer än om Lasse och det med alla rätt.
Märta har fått jaga varje dag, hon har varit jätteduktig men tyvärr har det inte blivit skjutet nåt för henne.
Nu ligger hon här trött och lite sur på mig som tvingade in henne i duschen som avslut på jakten.
Min egen lilla varg


















Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar